درسهایی از قرآن

درسهایی از قرآن

پاسخ مسابقه درسهایی از قرآن
درسهایی از قرآن

درسهایی از قرآن

پاسخ مسابقه درسهایی از قرآن

سیمای مجاهدان، شیوه عزاداری

سیمای مجاهدان، شیوه عزاداری
تاریخ پخش: 25/08/91
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
بینندگان عزیز پای تلویزیون بحث را زمانی می‌بینند که در آستانه‌ی محرم 92 هستیم. همیشه خوب است به امام حسین سلام کنیم، به خصوص در ایام محرم. یک سلام به امام حسین بکنیم و وارد بحث شویم.«السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمة الله و برکاته»
یک سلام یک زیارت است. راجع به درسهایی از قرآنی که این هفته، به محرم می‌خورد، من آیاتی که می‌گوید: رزمنده و بسیجی، قوای مسلح باید چطور باشند؟ برای شما بگویم. بسم الله الرحمن الرحیم.

ادامه مطلب ...

حضور امام علی(ع) در ماجرای مباهله

حضور امام علی(ع) در ماجرای مباهله
تاریخ پخش: 18/08/91
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً»
در خدمت مهندسین و کارگرها و عوامل و پرسنلی هستیم که در نجف در کنار امیرالمؤمنین صحن بسیار بزرگ حضرت زهرا را می‌سازند. در چند طبقه، توفیقی بود که ما این عزیزان را ببینیم.
این قیافه‌ی آقایان و گنبد مطهر امیرالمؤمنین همه اینها پیامی دارد. این گنبدی که می‌بینید گنبد امیرالمؤمنین است و ما تقریباً چهل، پنجاه متری حضرت هستیم.
هیچ اشکالی ندارد، من خودم گاهی پای تلویزیون گنبدها را که می‌بینم سلام می‌کنم. همین الآن پای تلویزیون یک سلام به امیرالمؤمنین بکنید. یک زیارت کامل حساب می‌شود، «السلام علیک یا ابالحسن یا امیرالمؤمنین و رحمة الله و برکاته».

ادامه مطلب ...

غدیر در قرآن

غدیر در قرآن
تاریخ پخش:  11/08/91
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
بحث را عزیزان در آستانه‌ی غدیر خم می‌شنوند. راجع به غدیر خم خیلی حرف داریم. یک حرفی که سال‌های قبل گفتم و یک حرفی که سالهای قبل نگفتم. منتهی چون در این سی و چند سال مخاطبین کوچک، بزرگ می‌شوند، تغییر پیدا می‌کنند، بعضی‌ها پای تلویزیون هستند و بعضی‌ها نیستند، من از این نیم ساعت، هشت دقیقه‌اش را یک بحث تکراری می‌کنم اگر سالهای قبل شنیده‌اید. اگر نه برایتان نو است. بیست دقیقه هم حرف‌های جدیدی که دیشب یادداشت کردم برای شما می‌گویم.

ادامه مطلب ...

عید قربان و تقرّب به خدا

 عید قربان و تقرّب به خدا
تاریخ پخش:  04/08/91
بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی»
عزیزان بحث را به مناسبت عید قربان می‌شنوند. کسانی که پای تلویزیون بحث را می‌بینند، عرفه را پشت سر گذاشتند و شب عید قربان است. قرب و قربان یعنی چه؟ قرب یعنی آدم از مادیات جدا شود.

ادامه مطلب ...